Comptes Rendus Palevol

Cette page liste les articles du périodique Comptes Rendus Palevol ; vous pouvez filtrer le contenu (choix multiples) en utilisant le formulaire ci-dessous.

3D et imagerie en sciences paléontologiques et paléoanthropologiques

Coordonné par Gaël CLÉMENT & Didier GEFFARD-KURIYAMA

CLÉMENT G. & GEFFARD-KURIYAMA D. (eds) 2010. — Imaging and 3D in palaeontology and palaeoanthropology/3D et imagerie en sciences paléontologiques et paléoanthropologiques. Comptes Rendus Palevol, vol. 9 (6-7), arts 37-60.

2010

en Editorial Board - English

Publié le 30 novembre 2010, art. 9 (60) DOI
Cet article est tiré de la thématique 3D et imagerie en sciences paléontologiques et paléoanthropologiques coordonnée par Gaël CLÉMENT & Didier GEFFARD-KURIYAMA

en 3D external restorations of stegocephalian skulls using ZBrush: The renaissance of fossil amphibians

Jean-Sébastien STEYER et al.

463-470, Publié le 30 novembre 2010, art. 9 (59) DOI

en Finite element analysis: A promising tool for the reconstruction of extinct vertebrate graviportal taxa. A preliminary study based on the metacarpal arrangement of Elephas maximus

Florent GOUSSARD et al.

455-461, Publié le 30 novembre 2010, art. 9 (58) DOI

en Virtual reconstruction of the Neandertal lower limbs with an estimation of hamstring muscle moment arms

Tara CHAPMAN et al.

445-454, Publié le 30 novembre 2010, art. 9 (57) DOI

en Calvarial shape variation among Middle Pleistocene hominins: An application of surface scanning in palaeoanthropology

Martin FRIESS

435-443, Publié le 30 novembre 2010, art. 9 (56) DOI

en 3D geometric morphometrics and missing-data. Can extant taxa give clues for the analysis of fossil primates?

Sébastien COUETTE & Jess WHITE