Geodiversitas

Cette page liste les articles du périodique Geodiversitas ; vous pouvez filtrer le contenu (choix multiples) en utilisant le formulaire ci-dessous.

2020

en A new hypercarnivorous mustelid (Mammalia, Carnivora, Mustelidae) from Batallones, late Miocene (MN10), Torrejón de Velasco, Madrid, Spain

Alberto VALENCIANO et al.

103-121, Publié le 02 avril 2020, art. 42 (8) DOI LSID
Cet article est tiré de la thématique Mémorial Stéphane Peigné – Carnassiers (Hyaenodonta et Carnivora) du Cénozoïque coordonnée par Louis de BONIS & Lars WERDELIN

en A new stenochirid lobster (Crustacea, Decapoda, Stenochiridae) from the Early Jurassic of France

Sylvain CHARBONNIER & Denis AUDO

93-102, Publié le 26 mars 2020, art. 42 (7) DOI LSID

en Mammuthus meridionalis (Nesti, 1825) from Apollonia-1 (Mygdonia Basin, Northern Greece) and its importance within the Early Pleistocene mammoth evolution in Europe

George E. KONIDARIS et al.

69-91, Publié le 12 mars 2020, art. 42 (6) DOI LSID

en A new species of the amphicyonid carnivore Cynelos Jourdan, 1862 from the early Miocene of North America

Robert M. Jr HUNT & Daniel A. YATKOLA

57-67, Publié le 05 mars 2020, art. 42 (5) DOI LSID

en First report of Early Eocene Decapods in Morocco: description of a new genus and a new species of Carpiliidae (Decapoda: Brachyura) with remarks on its paleobiogeography

Àlex OSSÓ et al.

47-56, Publié le 27 février 2020, art. 42 (4) DOI LSID

en A new species of Tungurictis Colbert, 1939 (Carnivora, Hyaenidae) from the middle Miocene of Junggar Basin, northwestern China and the early divergence of basal hyaenids in East Asia

Xiaoming WANG et al.

29-45, Publié le 20 février 2020, art. 42 (3) DOI LSID

en Icacinaceae fossil fruits from three sites of the Paris Basin (early Eocene, France): local diversity and global biogeographic implications

Cédric DEL RIO & Dario DE FRANCESCHI

17-28, Publié le 06 février 2020, art. 42 (2) DOI LSID

en Functional inferences on the long bones of Ischyrictis zibethoides (Blainville, 1841) (Carnivora, Mustelidae) from the middle Miocene locality of Sansan (Gers, France)

Manuel J. SALESA et al.

1-16, Publié le 30 janvier 2020, art. 42 (1) DOI LSID

2019

en New remains of kollpaniine “condylarths” (Panameriungulata) from the early Palaeocene of Bolivia shed light on hypocone origins and molar proportions among ungulate-like placentals

Christian de MUIZON et al.

841-874, Publié le 19 décembre 2019, art. 41 (25) DOI LSID

en The Oligocene and Miocene fossil lizards (Reptilia, Squamata) of Central Mongolia

Andrej ČERŇANSKÝ & Marc Louis AUGÉ

811-839, Publié le 12 décembre 2019, art. 41 (24) DOI LSID
Cet article est tiré de la thématique Memorial Jean-Claude Rage: A life of paleo-herpetologist coordonnée par Jean-Sébastien STEYER et al.

Pages