Didier NÉRAUDEAU

Author publications

Thematic issues

PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. (eds) 2009. — Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology/Ambres crétacés du Sud-Ouest de la France : géologie, taphonomie, et paléontologie. Geodiversitas, vol. 31 (1), arts 1-16.

L'événement messinien : approches paléobiologiques et paléoécologiques

NÉRAUDEAU D. & GOUBERT É. (eds) 2002. — Messinia event: palaeobiological and palaeoecological approaches/L'événement messinien : approches paléobiologiques et paléoécologiques. Geodiversitas, vol. 24 (3), arts 16-25.

Articles

NÉRAUDEAU D., VULLO R., GOMEZ B., GIRARD V., LAK M., VIDET B., DÉPRÉ É. & PERRICHOT V. 2009. — Amber, plant and vertebrate fossils from the Lower Cenomanian paralic facies of Aix Island (Charente-Maritime, SW France), in PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. (eds), Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology. Geodiversitas 31 (1): 13-27. https://doi.org/10.5252/g2009n1a2

NÉRAUDEAU D. & MASROUR M. 2008. — Évolution de la biodiversité et de la distribution paléobiogéographique des échinides sur les côtes atlantiques du Maroc du Tortonien à l'Actuel, in SAINT MARTIN J.-P. (ed.), Biodiversité et crises de la biodiversité au Néogène en Afrique du Nord. Geodiversitas 30 (1): 211-232.

Foreword

NÉRAUDEAU D. & GOUBERT É. 2002. — Foreword, in NÉRAUDEAU D. & GOUBERT É. (eds), Messinia event: palaeobiological and palaeoecological approaches. Geodiversitas 24 (3): 505-510.

NÉRAUDEAU D., VIDET B., COURVILLE P., GOUBERT É. & ROUCHY J.-M. 2002. — Corrélation des niveaux fossilifères marins interstratifiés dans les gypses messiniens, entre la carrière de Los Yesos et la carrière de Molinos de Aguas (bassin de Sorbas, SE Espagne), in NÉRAUDEAU D. & GOUBERT É. (eds), Messinia event: palaeobiological and palaeoecological approaches. Geodiversitas 24 (3): 659-667.

MOREAU J.-D., NÉRAUDEAU D., PHILIPPE M. & DÉPRÉ É. 2017. — Albian flora from Archingeay-Les Nouillers (Charente-Maritime): comparison and synthesis of Cretaceous meso- and macro-remains from the Aquitaine Basin (southwestern France). Geodiversitas 39 (4): 729-740. https://doi.org/10.5252/g2017n4a5

Eugène Arnaud (1922-2009)

PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. 2009. — Eugène Arnaud (1922-2009), in PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. (eds), Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology. Geodiversitas 31 (1): 5-6. https://doi.org/10.5252/g2009n1a0

Foreword. Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology

PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. 2009. — Avant-propos/Foreword, in PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. (eds), Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology. Geodiversitas 31 (1): 7-11. https://doi.org/10.5252/g2009n1a1

AZAR D., NEL A. & NÉRAUDEAU D. 2009. — A new Cretaceous psocodean family from the Charente-Maritime amber (France) (Insecta, Psocodea, Psocomorpha), in PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. (eds), Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology. Geodiversitas 31 (1): 117-127. https://doi.org/10.5252/g2009n1a10

Thermal analysis of Cretaceous ambers from southern France

RAGAZZI E., GIARETTA A., PERRICHOT V., NÉRAUDEAU D., SCHMIDT A. R. & ROGHI G. 2009. — Thermal analysis of Cretaceous ambers from southern France, in PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. (eds), Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology. Geodiversitas 31 (1): 163-175. https://doi.org/10.5252/g2009n1a15

GIRARD V., SCHMIDT A. R., STRUWE S., PERRICHOT V., BRETON G. & NÉRAUDEAU D. 2009. — Taphonomy and palaeoecology of mid-Cretaceous amber-preserved microorganisms from southwestern France, in PERRICHOT V. & NÉRAUDEAU D. (eds), Cretaceous ambers from southwestern France: geology, taphonomy, and palaeontology. Geodiversitas 31 (1): 152-163. https://doi.org/10.5252/g2009n1a14

BERROU V., MERLE D., DOMMERGUES J.-L., CRÔNIER C. & NÉRAUDEAU D. 2004. — Comparative morphology of Pliocene, Quaternary and Recent shells of Ocenebra erinaceus (Linnaeus, 1758) and O. brevirobusta Houart, 2000 (Mollusca, Muricidae, Ocenebrinae): reflections on the intra- and interspecific variations. Geodiversitas 26 (2): 263-295.

LACOUR D., LAURIAT-RAGE A., SAINT MARTIN J.-P., VIDET B., NÉRAUDEAU D., GOUBERT É. & BONGRAIN M. 2002. — Les associations de bivalves (Mollusca, Bivalvia) du Messinien du bassin de Sorbas (SE Espagne), in NÉRAUDEAU D. & GOUBERT É. (eds), Messinia event: palaeobiological and palaeoecological approaches. Geodiversitas 24 (3): 641-657.

LACOUR D. & NÉRAUDEAU D. 2000. — Évolution de la diversité des Brissopsis (Echinoida, Spatangoida) en Méditerranée depuis la "crise messinienne" : application paléoécologique aux B. lyrifera intragypses de Sorbas (SE Espagne). Geodiversitas 22 (4): 509-523.

B. lyrifera intragypses de Sorbas (SE Espagne)">Read more